Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2017 13:06 - Четене?! Не, благодаря.
Автор: dipsuchos Категория: Лични дневници   
Прочетен: 758 Коментари: 3 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Никога не бях чела през живота си. Намирала съм го за скучна и досадна загуба на време. Предпочитала съм да се запознавам с визуализацията на прочетеното (пр.: филми), живата комуникация (доколкото е възможна с жестикулация и постен речник), изобразяване на видяното (рисуване), запаметяване на чутото и прекараното (писане). Това бе целият ми житейски опит. Сега, обаче, прочетох пет реда и се чувствам по-объркана от снежен пърхот с диамантена решетка, вместо лед в чаша чай.

Като човек на практиката, обичам да разнообразявам и нямаше как да мина без четене, защото наблюдавах как успелите хора са чели повече от мен. Очевидно разбрала защо трябва да се захвана с това занятие, трябваше да намеря и начин да го направя безболезнено. Отначало не знаех как да държа книгата, така че да залича последната отворена страница; за какво служи книгата, освен за информация; как точно се използва прочетеното; кой става писател и защо.
Какво става в действителност? Сядам да чета и хоп - това е същото като мисълта в главата ми. За какво ми служи това изречение, ами онова? Потвърждение на идеите ми? Средство за скарването ми с реалността? Колкото повече сходства намирам между мисълта и прочетеното, толкова повече се отчайвам*. Явно не съм различна. Явно всичко е опитано. Явно нямам с какво да допринеса на света. 
Затова ли четящите са толкова мълчаливи? С какво ми помага безкрайното премисляне на всяка една дума? Колкото повече чета, толкова по-страхлива ставам. Не мога да взема решение, не мога да изразя позиция. Уж трябва да трупам опит и знания? Какви ти позитиви, братко. Ставам неудачник, който започва да се чуди с какъв корен е името му, в кои краища се наблюдава то, на какъв език да го напиша, какво точно означава, защо съм наименувана с него и пр., и пр.? И под името нищо. Една страшна дилема, едно двоумене, едно развояване на верите. Ама, чакай, това май бяха синоними. Дали да е това, което искам да кажа, по какъв начин да го изразя, но дали не е по-добре да го спестя? Това мислене ли е? Не, това е главоблъснаница. Вредно е. 
Навън времето е спокойно, мога да съм някъде и да правя нещо, но край. Свърши се. Вече съм попаднала в капана на големия човек, а той е четящ. Затова трябва детство с образователни игри. Нещо, което просто да те провокира. Осигурете си такова (поне на децата си). 

Чета това което мисля, написано от утвърдили се в жанра още преди векове. Преди векове. Това ли е особеното? Трябва да си дал старт на въпросното нещо, за да си специален. Значи да се успокоя, че четеното е безполезно и да спра. Просто трябва да дам старт на нещо. Скука!
Мисля, че това писание не е добро, но колко трябва да го преработвам, докато даде образ на настроението ми? Много. Цял ден. Цяла седмица. Отказвам!
Защо? За да тъне в неглижираното си виртуално местенце. Тъпо!


* Има и положителни страни, но те не са неизвестни, а и не те са важни за отчаяния** човек.
** Онзи, който наистина не желае да чуе нищо хубаво. 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. trakietsadobri - Четенето е разговор
13.09.2017 14:40
Четенето е разговор и то с хора, с който в общия случай няма никакъв начин как да разговаряш на живо.

Тоест четенето е един хитро измислен човешки начин как да разговаряш с другите във времето.
цитирай
2. dipsuchos - Искате да кажете, че...
13.09.2017 16:22
... е толкова важно да общувам с мъртви хора? Нали светът бил за живите. О.о
цитирай
3. trakietsadobri - Светът е на всички – на всички камъчета, капки, ... хора, твари и тревички. На всичко живо, и на всичко не живо.
14.09.2017 14:06
Четенето е общуване.
Човек сам избира кого да чете – с кого да се среща и с кого да разговаря.

Мария,
Ако ти е най-приятно да се срещаш е да разговаряш само с по-млади от теб хора не би трябвало да имаш никакви затруднения в четенето и намирането на четива. По света винаги има хиляди книги написани от живи и от по-млади от теб хора.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dipsuchos
Категория: Други
Прочетен: 65846
Постинги: 62
Коментари: 59
Гласове: 46
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031